Miley Cirus Grammy sarien emanaldian |
Hedabideetan lan egiten dugunok, aspalditik soberan
dakigu zein zaila den zenbait sortzailerekin hitz egitea, promozioan ez
daudenean. Bestalde, produkturen bat aurkeztearren noizbait prentsaren arreta behar
izan dugunok, ederki asko dakigu zenbat kostatzen den dozena erdi bat kazetari
erakartzea. Promozio hutsa, urteetan zehar ezagutu dugun moduan, maldan behera
doa agudo. Denon buruetan dauden aparteko izenak aldera utzita,
prentsaurrekoek, promo orriek eta mailing-ek erabat galdu dute zuten eragina.
Gehiegi dira eta egia esan, prentsa-kabineteek bidaltzen dituzten edukiekin,
aski eta sobera izaten dugu berria jorratzeko, normalean egun bakar bateko
aipamena. “Morboa ez duena oztopo besterik ez da” abesten zuen Fabio Mcnamara-k
Almodovarrekin osatzen zuen bikote
lotsagabean. Agian horretxegatik gaur egun predikari “kitch” itxuraz
agertzen zaigu nonahi Fabio koitadua.
Ditxosozko morbo horren atzetik ibiltzen diren artisten
zerrenda amaigabea bihurtu zaigu. Izandako gaixotasun larria edo gaztetan
jasandako tratu txarrak jendaurrean aitortzea oso promozio ona bihur daiteke.
Hori bai, zure diskoa edo pelikula, berriarekin batera zabaldu behar da,
errentagarria izateko.
Egun hauetan “eskandaluaren estrategia” nahiko nabaria
da, besteak beste, Miley Cyrus, Lindsay Lohan, Madonna edo Lucía Etxebarriaren
promozioetan ikusi denez, baina horrenbestetan erabilia izan da ezen jada ez
duela aparteko erantzunik lortzen.
Kazetaritza ikasten dugunean argi eta garbi uzten digute
berri batekiko arreta lortzeko oinarria: “Txakurrak kosk egin dio gizaki bati”
ez da batere interesgarria, “Gizaki batek kosk egin dio txakurrari”, aldiz,
guztiz erakargarria da. Horrenbestetan erabilia izan ondoren, erotismoa, kosk
egiten ez duen txakur edentatua da, gaztetxo inozoren batek kontrakoa uste
arren.
Malcolm McLaren, Sex Pistols taldeko managerra
aitzindaria izan zen honelako estrategiak erabiltzen 1977. urtean. Orduko
musika talde erraldoien kanpainen aurrean ezer gutxi egin zitekeen ordura
arteko promozio sistemen bidez. Ezinbestekoa zen atentzioa ematea eta ildo
horretatik eratu zuen bere bidea: itxura ziztrin eta probokatzaileak ,
Elizabeth erreginaren kontrako abestia, , madarikazioz beteriko
elkarrizketak... garai hartako prentsak jendearen asperrari aurre egiteko behar
zuena hain zuzen. McLarenek apropos egin zuen Beatles taldekoek hamarkada bat
lehenago txiripaz egin zutena. Solasaldi batean John Lennonek “Jesukristo baino
ospetsuagoak” bilakatzen ari zirela esan zion kazetari bati. Gaitzespenak asko
izan ziren mundu osoan zehar, baina zalapartak ez zuen lortu taldearen ospea
murriztea... guztiz kontrakoa baizik.
Azkenengo moda, sustapen kanpainetan, “filtrazioa” da.
Googlen “sarean filtratu da” esaldia klikatuz gero (are gehiago, jakina,
gazteleraz edo ingelesez) zenbaterainoko fenomenoa bihurtu den jabetuko zara:
Bruce Springsteen, Extremoduro, Lana del Rey, Scarlett Johansson, Taylor Swift,
Lady Gaga, Radiohead... Promozio hutsa ez balitz, grabaketa estudioak eta argitaletxeak
satorrez eta lapurrez beteta daudela sinistu beharko genuke. Honela
jarraitzekotan laster “oharkabean” lortutako biluzien argazkien parean egongo
dira “filtrazio” hauek.
Bai, bai, bitxia bada ere, musika munduan behintzat,
promozioa gaur egun abestiak oparituz egiten da. Inportanteena ez da diskoak
saltzea -inork ez du diskorik erosten- baizik eta publikoari helaraztea, gero
birak eta merchandising-a saltzeko.
“Perkal ona erakusleihorik gabe saltzen da” esan ohi zen
lehen. Berriro ere: nola aldatzen diren gauzak, kamarada!
@@@@
ErantzunEzabatuSunny Leone Porn Wallpapers Free Download
@@@@@
Girls Naked Wallpapers Download
@@@@@
Very very sexy Bangladeshi girls
@@@@@
sexy college girls
@@@@@
world famous sexy girls
@@@@@
xxx sexy picture's
@@@@@
super hot sexy girls
@@@@@
Bangladeshi Hot girls
@@@@@
Nepali very very sexy hot girls
@@@@@
Indian Sexy actors
@@@@@